تغییر سیاست‌های مایکروسافت در حوزه نرم‌افزارهای سازمانی موبایلی

شنبه 23 آذر 1392


با افزایش محبوبیت پلتفورم‌های موبایلی دو شرکت گوگل و اپل و همچنین افزایش درخواست کاربران برای خرید فناوری‌های موبایلی پیشرفته، شرکت مایکروسافت قصد دارد برای تبدیل شدن به بهترین تولیدکننده ابزارهای سازمانی موبایلی زمان را از دست ندهد. 
به گزارش وب‌سایت searchconsumerization، شرکت مایکروسافت همچنان امیدوار است بخش فناوری اطلاعات در سازمان‌ها را متقاعد کند تا به اکوسیستم موبایلی ویندوز مجهز شوند که البته کار‌شناسان می‌گویند مایکروسافت در این اقدام نسبت به گذشته به صورت نرم‌تر، ملایم‌تر و مهربان‌تر برخورد می‌کند. 
 «باب ایگان» (Bob Egan) مدیرعامل و مسؤول بخش تحلیل‌های مرکز Sepharim Group گفت: «مایکروسافت در مسیر گسترش ابزارهای سازمانی موبایلی به سر می‌برد. آن‌ها اقدامات اولیه قابل ملاحظه‌ای در این زمینه انجام داده‌اند. اما ما نیازمند آن هستیم که مایکروسافت در مقابل مشتریان خدمات ارزنده‌تری ارایه کند. ما می‌خواهیم که آن‌ها بیشتر به صدای مشتریان گوش دهند، خدمات بیشتر ارایه کنند و کمتر صحبت کنند». 
 «کریس هازلتون» (Chris Hazelton) مدیر مرکز تحقیقات موبایلی در شرکت ۴۵۱ Research در بوستون آمریکا می‌گوید، بزرگ‌ترین تغییر صورت گرفته در طرز فکر مایکروسافت این است که این شرکت با کنترل همه بخش‌ها نمی‌تواند در بخش ابزارهای سازمانی موبایلی موفق شود. 
 «سامیت ایوان» (Sumeeth Evans) مدیر مرکز فناوری اطلاعات در شرکت Pedcor Companies هم به این مسئله اشاره کرده است که رویه مایکروسافت در حوزه ابزارهای سازمانی موبایلی نسبت به گذشته عوض شده است. او می‌گوید مایکروسافت نسبت به قبل «ملایم‌تر» عمل می‌کند تا بتواند توجه سازمان‌ها را به خود جلب کند. 
به عنوان مثال، مایکروسافت چرخه پشتیبانی از سیستم‌عامل ویندوز فون را از ۱۸ ماه به ۳۶ ماه افزایش داده است تا از این طریق بتواند نیازمندی‌های بخش IT در سازمان‌ها را بیش از گذشته پاسخ گوید و برای دوره زمانی طولانی‌تر دستگاه‌های موبایلی مبتنی بر ویندوز فون را در سازمان‌ها مورد پشتیبانی قرار دهد. شرکت مایکروسافت همچنین بسته‌های ویژه سازمانی خود برای ویندوز فون را آماده می‌کند تا در نیمه نخست سال آتی به دست مشتریان برساند.