نگهداری سخت افزار و پرینتر و سرورهای تحت شبکه

در جهت به حداقل رساندن
اختلالات، انجام برخی از عملیات تعمیر و نگهداری شبکه مانند بهم ریختگی
هارد دیسک های در حال اجرا و یا اسکن ویروس سرور ها که باعث کندی در سرعت
سرور می شود ,توسط متخصصان پشتیبان شبکه در خارج از ساعات کاری کارمندان
انجام خواهد شد.
اگر شرکتی کارمندی برای اجرای
وظایف مدیریت شبکه در نظر نگرفته است و یا یک نفر پاسخگوی تمام خدمات شبکه
نمی باشد بهتر است این وظایف را به یک منبع خارجی
IT که شامل متخصصان بسیار می باشد بسپارد و قراردادی بر پایه ی
SLA توافقنامه سطح خدمات بنویسند.